Praktische informatie

Veelgestelde vragen
Wanneer vindt de Race for the Cure plaats?

Op 27 september 2020 vindt de Race for the Cure® plaats in Antwerpen, Namen en Charleroi. De week nadien, op 4 oktober 2020, organiseren we nog een vierde Race in Brussel. 

Tot wanneer kun je inschrijven?
  • Online inschrijven in team voor de Race for the Cure (€ 12 pp.) kan tot en met woensdag 16 september 2020.
  • Online inschrijven voor teams die graag een logo drukken op hun T-shirts (€ 12 pp. + drukprijs) kan tot en met donderdag 10 september 2019.
  • Online individueel inschrijven voor de Race for the Cure (€ 15 pp.) kan tot en met donderdag 24 september 2019.
  • Daginschrijvingen (€ 17,50 pp.) kunnen voor de Races in Antwerpen, Namen en Charleroi op zaterdag 26 september en zondag 27 september 2020 op het terrein van jouw Race. Voor de Race in Brussel kan dit op zaterdag 3 oktober en op zondag 4 oktober 2020 in het Race-dorp.
Hoeveel kost deelname aan de Race for the Cure?
  • Als lid van een team (min. 10 personen) kost je online inschrijving € 12 per persoon, T-shirt inbegrepen.
  • Teams vanaf 50 leden die graag een logo drukken op hun T-shirts, kunnen dat voor € 3,00/stuk voor druk in 1 kleur en voor € 6,00/stuk voor druk in meerdere kleuren.
  • Je online individuele inschrijving kost € 15, T-shirt inbegrepen.
  • Inschrijvingen de dag voor het evenement of op de dag zelf kosten € 17,50, T-shirt inbegrepen.
  • Kinderen jonger dan 10 nemen gratis deel.
Welke voordelen heeft een groepsinschrijving?

Je groep bestaat uit min. 10 personen

  • Groepen vanaf 10 personen genieten van € 3 korting per persoon op de inschrijvingsprijs.
  • Je groepspakket met alle T-shirts ligt klaar aan de inschrijvingsstand. Zo win je op de dag zelf tijd.
  • Groepen kunnen op voorhand tapas bestellen.
  • Zowel wandelaars, lopers als kinderen kunnen deel uitmaken van jouw groep.

Je groep bestaat uit min. 50 personen

  • Groepen vanaf 50 personen genieten van € 3 korting per persoon op de inschrijvingsprijs.
  • We voorzien een tentje of ruimte speciaal voor jullie. Geef jullie ruimte en leuke persoonlijke (ecologische)  toets.
  • Jullie groepspakket ligt klaar in jullie persoonlijke uitvalsbasis.
  • Je kunt op voorhand tapas bestellen (€ 8/persoon).
  • Jullie kunnen een eigen logo laten drukken op jullie Race for the Cure T-shirt. Meer info vind je in de inschrijvingsmodule voor teams en krijg je per mail na registratie van je team.
  • Zowel wandelaars, lopers als kinderen kunnen deel uitmaken van jouw groep.
Ik ben ingeschreven. Wordt mijn T-shirt opgestuurd?

Je T-shirt haal je op het terrein van de Race for the Cure op. Dat kan op zaterdag 26 september 2020  tussen 12 en 16 uur of op zondag 27 september vanaf 9 uur in de inschrijvingstent. Voor de Race in Brussel is dat op zaterdag 3 oktober (tussen 12 en 16 uur) of op zondag 4 oktober. 

Ingeschreven als team? Dan kan je Team Captain je groepspakket ophalen aan de inschrijvingsstand. Bij teams vanaf 50 personen vind je je groepspakket op de dag van de Race in je persoonlijke groepstentje of groepsruimte.

Waarom zijn er witte en roze T-shirts?

De roze T-shirts zijn speciaal voor onze lotgenoten. Daarmee heb je als lotgenoot toegang tot de exclusieve lotgenotenzone, waar je in de watten wordt gelegd. Alle andere deelnemers dragen een wit T-shirt. Draag je als lotgenoot liever geen roos T-shirt, dan moet dat uiteraard niet.

Voor kinderen jonger dan 10 wordt er geen T-shirt voorzien, tenzij ze zich gratis inschrijven voor de Race for the Kids® (6 - 10 jaar). In dat geval kun je een speciaal T-shirt afhalen in de inschrijvingstent. Opgelet! De voorraad is beperkt. 

Team Captains ontvangen automatisch een blauw T-shirt.

Mag mijn hond meelopen of –wandelen?

Ja hoor! Honden zijn welkom voor de Walk en de Run. Onze partner Tom&Co voorziet ook waterbakjes voor jouw viervoeter.

Is het parcours toegankelijk voor mensen in rolstoelen?

Het parcours is toegankelijk voor iedereen, ook voor mensen in een rolstoel. 

Zijn tijdsregistratie en borstnummer voorzien voor het lopen?

De Race for the Cure® is geen loopwedstrijd, maar een beweegevenement dat borstkanker onder de aandacht brengt. Daarom kiezen we er bewust voor om geen borstnummer op te spelden en geen tijdsregistratie in te schakelen. Het enige doel van de Race for the Cure® is meer borstbewustzijn creëren, plezier maken en jezelf voor een sportieve uitdaging plaatsen, omringd door mensen die er voor je zijn. Hoe lang je erover doet, maakt dan ook niet uit. Aankomen is belangrijker dan winnen.

Kan ik fondsen werven voor de Race for the Cure?

Fondsen werven moet niet, maar is natuurlijk welkom. Geef je jullie deelname aan de Race for the Cure graag een extra boost? Maak dan een eigen actiepagina aan via www.think-pink.be/nl/acties. Klik op de knop “Organiseer je eigen actie” en bedenk een leuke manier om fondsen in te zamelen.

Schreef je in als team? Dan kun je via je teampagina fondsen inzamelen. Contacteer ons via info@raceforthecure.be voor meer informatie!

Kan ik een team sponsoren?

Dat kan zeker en vast. Je klikt hiervoor op de groepspagina van dat team. Bij “sponsor deze actie” kun je hun deelname steunen.

Waar vind ik mijn inschrijving, betaalinfo of ticket?

Deze info ontvang je via mail. Kijk zeker ook eens bij je ongewenste mails. Geen mail ontvangen? Dan kan. Sommige mailprogramma’s houden deze mails tegen. Je kunt alles terugvinden op onze website.
Klik hiervoor in de zwarte balk rechtsboven op het ticketicoontje.

Teaminschrijvingen kun je niet afsluiten vóór de deadline. Dit gebeurt automatisch op de afsluitdatum. Op dat moment ontvangt de Team Captain automatisch een uitnodiging om de betaling te voltooien. 

Waar vind ik alle praktische informatie over mijn Race for the Cure?

Surf daarvoor naar de actiepagina’s van de Race for the Cure Antwerpen,  de Race for the Cure Namur, de Race for the Cure Charleroi en de Race for the Cure Brussels. 

Wat gebeurt er als ik een team aanmaak, maar niet aan minimum 10 deelnemers raak?

Als u er bij de afsluiting van de groepsinschrijvingen niet in geslaagd bent om de limiet van 10 deelnemers te bereiken, dan ontvangt u van ons een boodschap. Uw team zal geannuleerd worden en u zal de deelnemers individueel moeten herinschrijven.

 

Ik maak deel uit van een team, hoe en wanneer moet ik betalen?

De Team Captain zal bij de afsluiting van de groepsinschrijvingen een e-mail ontvangen met alle info omtrent de betaling. De Team Captain zal ook het geld overschrijven in naam van alle leden van zijn team (één enkel bedrag) op het rekeningnummer vermeld op onze site (via het ticketicoontje bovenaan rechts).

 

Ik heb een bepaalde T-shirtmaat gekozen, maar mijn T-shirt is te groot/te klein. Wat moet ik doen?

Indien de gekozen T-shirtmaat niet past of indien u wil wisselen, dan is dat geen probleem! U kunt ter plaatse gratis uw maat veranderen op de inschrijvingsstand.