nl | en | fr
 0
 
 14/03/2016 Actueel

Tassen tegen borstkanker: Hedgren steunt Think-Pink

Hedgren laat zich van zijn mooiste kant zien. Voortaan schenkt de tassenproducent 2% van de omzet van zijn vrouwencollectie aan Think-Pink. Het bedrijf uit Kontich werkte al langer samen met de nationale borstkankercampagne, en breit nu een structureel luik aan die samenwerking.

Een steeds sterker engagement

Sofie Hertog van Hedgren legt uit waarom het Belgische merk deze stap zet: “We wilden meer doen dan een bepaald bedrag schenken. Met deze actie doen we een beroep op onze medewerkers, verkooppunten en klanten om samen borstkanker geen kans te geven.” En daar blijft het niet bij. “We lopen ook mee op verschillende Think-Pinkevenementen, zoals de Race for the Cure. Het ingezamelde bedrag gaat naar wetenschappelijk onderzoek in België. Zo willen we mee het verschil maken”, vult ze aan.

Nieuwe samenwerkingsvorm

Voor Think-Pink is dit een nieuwe manier van samenwerken met partners. “Het toont aan dat zij zich structureel willen engageren in de strijd tegen borstkanker. We hopen dat andere bedrijven hun voorbeeld volgen. We geloven vast in het succes van de actie, want een mooie tas maakt elke vrouw blij”, lacht voorzitter Heidi Vansevenant.