Lintjescampagne 2024
Maité Carlier
Tijdens de borstkankermaand oktober wil Think Pink extra aandacht vragen rond borstkanker en lotgenoten een hart onder de riem steken. Dit jaar kleurt de lintjescampagne vier tinten roze, als symbool voor de verschillende varianten van borstkanker. Think Pink benadrukt met deze campagne het belang om de diversiteit van situaties waarmee patiënten te maken hebben onder de aandacht te brengen.
In ons land wordt nog steeds 1 op 8 vrouwen getroffen door borstkanker. Helaas kent iedereen wel iemand in zijn of haar omgeving die de strijd tegen borstkanker aangaat. Daarom is het zo belangrijk dat we allemaal samen onze schouders zetten onder de sensibilisering en bestrijding van de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België.
Borstkanker bestaat in alle tinten roze.
Tijdens de borstkankermaand oktober wil Think Pink extra aandacht vragen rond borstkanker en lotgenoten een hart onder de riem steken.
Dit jaar kleurt de lintjescampagne vier tinten roze, als symbool voor de verschillende varianten van borstkanker. Think Pink benadrukt met deze campagne het belang om de diversiteit van situaties waarmee patiënten te maken hebben onder de aandacht te brengen.
Elke tint roze staat voor een vorm van borstkanker, een totaal andere realiteit, een specifieke strijd, maar vooral een onvoorwaardelijke steun voor alle lotgenoten. Door het kleurenpalet uit te breiden wil Think Pink ons eraan herinneren dat elk verhaal ertoe doet en elke strijd het verdient om gehoord te worden.
Door een roze lintje te dragen tonen we onze solidariteit, onze hoop, maar ook onze inzet voor onderzoek en preventie. Het is ook een manier om een krachtige boodschap over te brengen, mensen eraan te herinneren hoe belangrijk het is om zich te laten screenen en onze steun te betuigen aan alle lotgenoten.
Samen tonen we dat we alle soorten borstkanker steunen. Draag met trots één van de vier tinten roze en maak met ons het verschil!
Elke tint roze vertelt een verhaal en is het waard om gedeeld te worden.
Dankzij jou en de lintjesverkoop kunnen we ook in 2025 ons dagelijks blijven inzetten voor mensen die getroffen zijn door de ziekte. De opbrengst van deze campagne gaat integraal naar concrete projecten voor lotgenoten.
Ik steun Think Pink en alle tinten roze!
Als Geef om Haar-kapper, Think Pink-gemeente, partner, vrijwilliger, bedrijf, particulier, erkende Borstkliniek of lotgenoot kun je Think Pink en alle tinten roze steunen door de nieuwe lintjescampagne te delen op je kanalen.
Door de verschillende tinten roze te tonen, doen we meer dan alleen bewustzijn creëren. We geven de realiteit van elke lotgenoot weer. We willen ook duidelijk maken dat ze er niet alleen voor staan en we samen de strijd aangaan.
Om deze boodschap nog meer kracht bij te zetten, kan ook jij meehelpen! Download het campagnebeeld dat voor jou van toepassing is en deel het op je sociale media.
Laten we samen de boodschap van Think Pink overal en voor iedereen bekend maken. Het gaat niet alleen om één soort borstkanker, maar om elke lotgenoot met zijn of haar eigen verhaal.
Dank je wel aan iedereen die met trots alle tinten roze draagt!
We willen graag iedereen bedanken die deze campagne mogelijk heeft gemaakt. In het bijzonder onze partner Pop-Solutions voor het op zich nemen van de productiekosten van onze lintjesboxen.
Ook een grote dankjewel aan onze partners Antverpia apotheken, Bel & Bo, Benu, Delhaize, Engie, Etam, E5, GOED apotheken, Horta, Kusmi Tea, LolaLiza, LAGO, Primark, Van Der Valk en Pranarom voor hun fantastische steun.
De fotoshoot voor de lintjescampagne was een groot succes dankzij de waardevolle steun van onze partners Ici Paris XL en Bel&Bo. Dank je wel aan hen om onze modellen van de dag te voorzien van een mooie outfit en een natuurlijke look.
En tot slot, DANK JE WEL aan jullie, particulieren en bedrijven, om van deze campagne een groot succes te maken!