nl | en | fr
 0
 
 19/04/2016 Actueel

Think-Pink wint de MEDIALAAN Fairtime Award!

Think-Pink is dit jaar verkozen tot winnaar van de MEDIALAAN Fairtime Award. Deze creatieve wedstrijd maakt het mogelijk voor sociale en humanitaire organisaties om gratis airtime op tv en radio te winnen.

Het beste radioscript én het beste tv-storyboard

Think-Pink slaagde er dankzij de steun van communicatiebureau Leo Burnett in om het beste radioscript én het beste tv-storyboard in te dienen. De jury koos Think-Pink uit maar liefst 46 goede doelen, die samen 40 tv-storyboards en 28 radioscripts instuurden.

Wat maakt van Think-Pink de winnaar?

Think-Pink stak volgens de jury met kop en schouders boven de andere dossiers uit, met een bijzonder grappige en intelligente campagne die inzet op borstbewustzijn en het belang van het bevolkingsonderzoek. Jurylid Jens Mortier: “Ik had nooit gedacht dat ik door een spot van Think-Pink persoonlijk aangesproken kon worden, maar het is absoluut een spot die blijft hangen!” Juryvoorzitster Griet Byl: “Het was een moeilijke maar toch vastberaden beslissing om Think-Pink als enige winnaar te kiezen. De strategische insteek van de tv- en radiospot was zo ontzettend sterk dat het al van bij de start de favoriet was van bijna elk jurylid. Ook heeft Think-Pink voor haar creaties zowel bij radio als bij tv rekening gehouden met de sterkte van het medium. Kortom, het was gewoon het meest creatieve en effectieve concept.” Wij willen jullie bedanken, zonder de inzet van het team, onze vrijwilligers en onze partners tijdens de voorbije maanden en jaren was dit nooit mogelijk geweest. De radio- en televisiespot worden vanaf midden mei gelanceerd, hopelijk zijn jullie even enthousiast!